Åttonde december

Mors!

Nu lär jag knacka in monsterinlägg som slår ihjäl ett par timmar minst!

I lördags hade jag en ganska soft dag. Jag gjorde årets hjälteinsats, köpte fika och besökte mormor som behövde hjälp att installera sin nya telefon. Sen bar det av till hockeyn. Till kvällen bidde det lite TV, donkan och promenad i mycket trevligt sällskap. (glad smiley)

Söndag blev en ganska random söndag. Det blev första löprundan på jättelänge, lånade systers träningsbyxor, de satt verkligen läckert tajt. Lekte en stund med Jonsson me.

Idag måndag, veckans första dag, den segaste av dem alla, dagen alla bävar för, varje vecka, varje månad, hela livet, har jag varit på praktiken hela dagen. Det var ganska kul, en del väntan som vanligt, men jag inbillar mig att jag lär mig saker och det är ju bra. (positiv smiley)

Jag blir så fascinerad. Jag sitter och lapar finkultur på SVT1, de spelar den ena fina biten efter den andra. Det är Mozart, en som låter som Mozart och nån som rippat han som härmat Mozart. GAH! (applåderande smiley)
Innan konserten får man se en intervju med nån 65-taggare i kostym. Sir John Eliot Gardiner heter han och är nån frontperson för bandet. Han utstrålar en oerhörd seriositet och slänger sig med ord som inte en männska under 900 000 i årsinkomst hört innan. Han berättar hur musik påverkar vårt inre, och det framgår också att han är mycket framgångsrik.
Sen hoppar de över till konserten och det visar sig att Sir Gardiner är snubben som står och viftar med blompinnen. Hahaha

Jag älskar folk med god självinsikt! Som kan driva med sig själva på det viset som Gardiner gör! Så jävla klockrent att sitta och driva med sig själv om hur seriöst han jobbar i en intervju som ska visas i Nobellkonserten. (Påhejande smiley)


Sir Gardiner i en schysst bloggpose,
tillochmed koll på hur man
gör med läpparna



Dagar kvar till jul: ungefär två veckor
Go sov!

Kommentarer
Postat av: M

wooho :)

bloggaren nummer 1 ;)

2008-12-08 @ 22:43:49
URL: http://wetpillow.blogg.se/
Postat av: marcus

wtf haven't u said that u have a blog too me?? :/ det här kommer ju va min start sida nillZ0r HAHA...

2008-12-08 @ 23:16:01
Postat av: Blom

du borde lägga upp en sån "bloggposebild" på dig själv!

2008-12-09 @ 16:22:18
URL: http://bfd.blogg.se/
Postat av: Milla

Läckert tajt xD haha.

2008-12-09 @ 20:13:24
URL: http://millou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0