Sextonde december

Hej.

Idag kommer det ett nytt blogginlägg.

Just när jag skriver denna text sitter jag och bloggar.

Jag är lite stolt att jag lärt mig att det heter just "blogga" när man skriver en text till en blogg.

Ordet blogga finns mig veterligen i tre former.

Blogga, bloggar, bloggade

Jag tror blogga är ett verb.

För blogga är någonting man gör.

Kom ihåg vart du hörde det först.

Det går lite trögt med bloggandet.

Kanske blir det inget nytt blogginlägg idag.

För det är ganska svårt att blogga om man inte har något att blogga om.

Kanske har jag inget att blogga om för att mitt liv är så tråkigt att det inte händer någonting.

Ur en annan vinkel kan det vara så att jag inte kommer ihåg vad jag gjort för spännande.

För någonting händer ju hela tiden.

Men frågan är om ni är ett dugg intresserade av det.

Jag kan känna att dessa intetsägande meningar jag hittils skrivit kan uppfattas som bittra.

Men jag är inte bitter.

Det var inte ett försök att härma Robert Gustavsson.

Tycker inte han är så rolig.

Nej, jag mår bra och är glad.

Såg att jag råkade skriva "skrivit" i meningen fem rader upp.

Givetvis menade jag "... meningar jag hittils bloggat"...

Nej det blir nog inget bloggande idag.

Fast nu tycker Jonsson att jag ska blogga om hans vänsterextrema politiska åsikter.

Han sympatiserar med ett parti långt ut på vänsterkanten.

För att inte väcka anstöt på eventuella läsare namnger jag ej partiet.

Men nu får det fan räcka.

Jag skriver ju inget vettigt och förmodligen är det inget som orkat läsa enda hit ner i "texten".

Stavas "enda" med Ä kanske?

Läser du den här texten har du läst jättemånga rader.

Du väntar säkert på en poäng.

Då jävlar får du vänta.

Förste läsare som räknar hur många "O" det finns i texten kommer få en utmärkelse.

Dagar kvar till jul: en vecka. typ

Go sov!

Kommentarer
Postat av: marcus

ända stavas det ju! men om man ska skriva "enda" som i rumpa så är det ju enda med e som gäller eller?

eller hur är det? hade bara G+ i svenska i slutet av 9:an :p

2008-12-16 @ 20:34:49
Postat av: Anonym

haha ,

i det sammanhanget ska det vara ä ;) haha duktigt nille...

2008-12-16 @ 22:14:55
Postat av: Anonym

ofta man orkar räkna alla O :) det är minst 50 O här iallafall :D

2008-12-16 @ 22:52:46
Postat av: obesegrad

Det blir 55 o..

Fast om man räknar rubriken också så blir det 56 st!



Har klurat här.

Hoppas det stämmer!

2008-12-17 @ 01:12:27
URL: http://obesegrad.blogg.se/
Postat av: M

woow ;) seriöst alltså :)

2008-12-17 @ 22:01:56
URL: http://wetpillow.blogg.se/
Postat av: M

woow ;) seriöst alltså :)

2008-12-17 @ 22:03:25
URL: http://wetpillow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0