Femte januari

Hej du! (känn hur personligt det känns)

Nu är jag tillbaka med ett nytt inlägg. Yeah!

Du kanske redan har märkt det, men om inte så är det faktiskt så att jag och Jonie har en tävling i vem som update:ar sin blogg bäst. Eller det har kanske aldrig pratats om det. Men den finns där, det behöver inte nämnas. Gissa vem som ligger bäst till (stolt smiley) (samt pep-talk inombords)


Under den senaste tiden har det varit slutet på julhelgen, slutet på sälenresan, slutet på 2008 och slutet på annat också. (ok, inte skriva slutet nåt mer)

Sista tiden i Sälen was great, besides mina benhinnor som tydligen är förjävla klena.

I egen hög person, Tandådalen

Efter Sälen tog GPSen mig äntligen hem till Huskvarna och min trygga säng. Men jag låg inte där och tryckte, även om det kan var gött att ligga och dra sig utan att känna ångesten man har i Sälen klockan 09.01, när vetskapen om att någon jävel redan börjat nöta på backen ger en tuppaskinn och kalla kårar.



Nyår blev kempefint.
Middag av den finare sorten hemma hos Jonsson ganska early på kvällen gjorde att ölen inte bet som förväntat. Doh! Men det ordnade snart upp sig med ett par rejäla dricksglasshottar. Fint ordnat Jonsson, bra intitiativ med förfest!

Cirkus klockan tjugoett disconnectade Abe, Madde (tror jag hon hette? förlåt) och jag från Greve Jonssons slott för att bege oss in till Mr. Blom. Men där var stämningen ungefär, hmm ja... 2 av 5 toasters. Men iaf blev vi inte långvariga där.

Klockan senare anländer Blom, Abe, Sanelius och jag till Mariebo, där någon stackare hade fixat fest. Huset var invaderat av partysugna ungdomar i vild jakt efter ragg och sprit. Vi blev kvar på festen över tolvslaget, och allt var frid och fröjd. Då upptäcker jag att jag tappat bort en vän (kolon+S-smiley), han låg kvar i Jonssons kyl. vilket innebar att nya året inleddes med fattigt tiggande för att få smaken av skumpa i munhålan.

Efter lite tjoande i skenet av felriktade raketer styrde jag skeppet till Juneporten. Hem till Anton där jag som av en slump träffade Malin. Jävlit nice lägenhet han bor i, vilket läge lixom. Efter en stund stängde festen, vilket var ganska förståeligt (kan man säga så?) för klockan hade blivit ganska mycket.
Då fick vi veta att Malins kompis Johanna befann sig på koordinater ingen kände till. Det blev en lång resa i "Jakten på den försvunna flickan" som väl var slutade lyckligt. Men klockan hade passerat sent och pekarna på uret intagit en plats man kan kalla tidig morgon. Som tur var öppnade hjälten Malin dörrarna till sitt palats.
Dagen därpå eller snarare senare samma dag blev jobbig både fysiskt ("ska aldrig mer dricka-dag") och psykiskt (annan sak). Men det är bara att gå vidare, nya året kommer nog bli bra!
Nyårsafton 2008/09 får 4 av 5 toasters!

Längre än hit orkar förmodligen ingen läsa så jag kommer inte kolla efter stavfel längre.

På fredagen åkte jag till Göteborg igen för tre dagars inspelning av "Nattvandrare" en kortfilm ett gäng i personalen här på Andra Avenyn skulle spela in. Jag var El-ass som de kallar det, jag skulle sagt assisterande ljussättare. Men det blev mycket springande och släpande av armaturer. Lägger upp lite bilder imorgon.


Nu blir de sova en stund, snart är det ju hockey.

Go sov!

Kommentarer
Postat av: Jonie

Jeez, jag lever, andas och äter med min blogg :) du sover tydligen med din också.. fuck.

2009-01-11 @ 15:30:20
URL: http://www.hanky.se/jonathan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0