Tjugofjärde mars

Jag är ganska svag för skidåkning, något det blivit för lite av denna vintern. Trots bra med snö typ överallt så har det inte blivit något av det.
Men så fick jag tummen ur röven för några dygn sedan och drog till Hemsedal i två dagar. Har aldrig varit där tidigare men det är en ganska nice håla där uppe på fjället.
Rekommenderar stället för de som ska åka en weekend, en vecka tror jag blir segt.

Hemsedal har backar för de flesta typer av åkare, även danskar. Långa, korta, branta och barnbackar för danskar där de kan sprida ut sin utrustning bäst fan de vill. Fanskapen måste ju ligga bakom 85 procent av all skit som sker i en skidbacke, trots att de bara utgör 10 procent av alla åkare!
Är jag ensam om mitt hat mot danskar (och till viss del tyskar) i skidbackar eller?!

Kommentarer
Postat av: Utas

Kan inte annat än hålla med om danskarnas ovärdighet att leva på denna jord :)

2010-03-24 @ 16:40:08
Postat av: Jonsson

Ryssarna då?

2010-03-24 @ 16:42:33
URL: http://Göranvaremeder
Postat av: Dalida

hatar tyskar

2010-03-24 @ 18:40:04
URL: http://dalida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0